tiistai 12. maaliskuuta 2013

Jumala parantaa amputoituja

Ateisti kysyy: "Miksi Jumala ei paranna amputoituja". Minä vastaan: Jumala parantaa amputoituja, mutta tärkeintä on ensin laittaa arvojärjestys kohdalleen. Onko kätesi tai jalkasi tärkeämpi sinulle kuin Jumala? Jumala on kuitenkin viime kädessä nekin sinulle antanut.

Monien ateistien mielikeppihevonen olla uskomatta Jumalaan on seuraava lausahdus: "miksi Jumala ei paranna amputoituja?" Ja koska Hän ei tee tätä, Häntä ei ole ateistien mielestä olemassa.

Voihan sitä antaa minkä tahansa syyn sille ettei usko Jumalaan. Ylläolevassa syyssä on kuitenkin ainakin kolme ongelmaa:

1) Se ettei Jumala ole vielä parantanut kaikkia amputoituja, ei todista mitään Jumalan voimasta tai olemassaolosta. Jeesus paransi aikanaan usein kaikki sairaat, jotka hänen luokseen tuotiin, mutta monet parannetut sairaat sairastuivat kenties uudestaan. Syntiinlankeemuksen vuoksi tässä maailmassa on sairautta ja kuolemaa. Se opistuu kyllä, mutta ei vielä. Sillä on oma viestinsä syntiselle ihmiselle.

2) Mistä tiedät ettei Jumala ole jo parantanut amputoituja? Raportteja rukouksen kautta uudestaan kasvaneista jäsenistä on myös olemassa. Itse en ole näihin tarkemmin perehtynyt tai kohdalle ei vielä ole sattunut (paino sanalla vielä) mutta en näe hirveän suurta estettä Jumalalle antaa uutta jäsentä jos Hän niin haluaa kun hän kerran on sanallaan luonut koko maailmankaikkeuden. Jeesus osoitti uutta luovaa voimaa mm. muuttamalla veden viiniksi ja herättämällä kuolleita.

Se, että voisi sanoa "Jumala ei ole koskaan parantanut amputoituja" edellyttää sitä, että voisi tietää ihmiskunnan historian jokaisen amputoidun ja sen ettei Jumala ole heitä parantanut. Eipä löydy montaa sellaista, joka tämän tietää. Parempi on vain sanoa, ettei tiedä asiasta. Vielä parempi on alkaa selvittämään omaa suhdettaan elävään Jumalaan, joka ainoana tietää asian.

3) Kolmanneksi Jumala tulee parantamaan amputoidun. Eikä pelkästään yhtä, vaan kaikki. Raamattu sanoo:
Fil.3:21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
Jumala tulee antamaan henkilölle, jolta on amputoitu käsi, uuden käden jne. Kyllä ylösnousseella Jeesuksella oli kaikki kädet ja jalat tallella. Samanlainen tulee olemaan jokaisen ylösnousemusruumis. Ylösnousemuksessa jokaiselle tullaan antamaan uusi, kestävä ruumis. Tämä ruumis kestää ikuisesti, eikä siitä puutu kättä. Ongelma ei ole se, etteikö ihminen saisi uutta kättä, vaan ongelma tulee olemaan täysin toisenlainen.

Ongelma tulee olemaan se, että missä ihminen viettää tämän ikuisuuden. Syntiset viettävät sen Helvetissä, kärsiessään oikeudenmukaista rangaistusta, tekojensa seurausta. Armahdetut syntiset, Jumalan pyhät viettävät ikuisuuden Taivaassa ilossa ja kirkkaudessa Jumalan kanssa. Siinä on se ongelma. 

Jeesus asettaa tärkeysjärjestyksen ateisteille ja muillekin varsin osuvasti: 
Matt.18:7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee! 8 Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen. 9 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen.
Parempi on olla amputoitu ja mennä Taivaaseen kuin mennä kaikki jäsenet tallella Helvettiin. EIkö Jeesus osannutkin ottaa käsitellä etukäteen hyvin tämän päivän ateistien lempikeppihevosen!

1 kommentti:

  1. Jeesus parantaa seuraavassa henkilön, jolta poistettiin ruumiinosa.
    Luuk.22: 49 Kun nyt ne, jotka olivat hänen ympärillään, näkivät, mitä oli tulossa, sanoivat he: "Herra, iskemmekö miekalla?"
    50 Ja eräs heistä iski ylimmäisen papin palvelijaa ja sivalsi häneltä pois oikean korvan.
    51 Mutta Jeesus vastasi sanoen: "Sallikaa vielä tämäkin". Ja hän koski hänen korvaansa ja paransi hänet.

    VastaaPoista